78. Добрае сэрца

1. Якое няшчасце здарылася ў пліскі?

З берага ўпала гняздзечка, і трох птушанятак магла затопіць вада.

2. Як яна паводзіла сябе ў час бяды? Прачытайце адпаведныя радкі. Аб чым сведчаць такія паводзіны птушкі?

Пліска лётала, у яе вачах была трывога, і яна не магла наблізіцца да дзетак. Гэта сведчыць аб яе хваляванні і клопаце пра сваіх дзіцянят.

3. Хто выратаваў плісянятак? Як гэты ўчынак характарызуе хлопчыка?

Плісянятак выратаваў хлапчук. Гэты ўчынак характарызуе яго як чалавека з вельмі добрым сэрцам.

4. Пра якога чалавека кажуць, што ён мае добрае сэрца? Паразважайце.

Пра чалавека, які гатовы дапамагаць іншым, спачувае і клапоціцца пра тых, хто ў бядзе.

5. Знайдзіце ў вершы пачатак і канец урыўка, які праілюстраваны. Выкажыце свае ўражанні ад малюнка мастака.

Малюнак мастака паказвае момант, калі хлапчынка дапамагае птушаняткам. Уражвае яго дабрыня і клопат пра прыроду, што робіць сцэну вельмі цёплай і душэўнай.

6. Падрыхтуйце выразнае чытанне верша. Чытайце нягучна і не спяшаючыся.

Падчас чытання трэба звяртаць увагу на эмоцыі і пачуцці, якія перадаюцца ў вершы, каб слухачы маглі адчуць усю драматычнасць і дабрыню гісторыі.