78. Добрае сэрца
1. Якое няшчасце здарылася ў пліскі?
З берага ўпала гняздзечка, і трох птушанятак магла затопіць вада.
2. Як яна паводзіла сябе ў час бяды? Прачытайце адпаведныя радкі. Аб чым сведчаць такія паводзіны птушкі?
Пліска лётала, у яе вачах была трывога, і яна не магла наблізіцца да дзетак. Гэта сведчыць аб яе хваляванні і клопаце пра сваіх дзіцянят.
3. Хто выратаваў плісянятак? Як гэты ўчынак характарызуе хлопчыка?
Плісянятак выратаваў хлапчук. Гэты ўчынак характарызуе яго як чалавека з вельмі добрым сэрцам.
4. Пра якога чалавека кажуць, што ён мае добрае сэрца? Паразважайце.
Пра чалавека, які гатовы дапамагаць іншым, спачувае і клапоціцца пра тых, хто ў бядзе.
5. Знайдзіце ў вершы пачатак і канец урыўка, які праілюстраваны. Выкажыце свае ўражанні ад малюнка мастака.
Малюнак мастака паказвае момант, калі хлапчынка дапамагае птушаняткам. Уражвае яго дабрыня і клопат пра прыроду, што робіць сцэну вельмі цёплай і душэўнай.
6. Падрыхтуйце выразнае чытанне верша. Чытайце нягучна і не спяшаючыся.
Падчас чытання трэба звяртаць увагу на эмоцыі і пачуцці, якія перадаюцца ў вершы, каб слухачы маглі адчуць усю драматычнасць і дабрыню гісторыі.