110. У свеце прыгожага

1) Хто з’яўляецца галоўным героем мастацкага палатна? Апішыце знешні выгляд хлопчыка: узрост, адзенне, колер валасоў, паставу.

Галоўным героем карціны з'яўляецца хлопчык. Можна меркаваць, што яму каля 8-10 гадоў. На ім блакітная кофта, светлыя валасы, ён сядзіць за сталом, уважліва чытаючы кнігу.

2) Па чым можна меркаваць, што герой карціны знаходзіцца ў дамашняй бібліятэцы? У які час сутак? Дакажыце.

Можна меркаваць, што герой знаходзіцца ў дамашняй бібліятэцы з-за вялікай колькасці кніг на паліцах. Асвятленне ад настольнай лямпы ідэальна паказвае, што гэта можа быць вечар.

3) Чым хлопчык заняты? Якія прадметы знаходзяцца на стале? Якія з іх нерэальныя, прыдуманыя мастаком?

Хлопчык заняты чытаннем кнігі. На стале размешчаны глобус, мадэлі караблёў, і фігурка, часткова аплеценая вадой, што выглядае нерэальна, быццам гэта ўяўленая частка яго прыгод.

4) Чаму галоўны герой не ўсхапіўся ад хваль вады і не ўцёк з пакоя?

Хлопчыка не палохаюць хвалі вады, бо гэта частка яго фантазіі, натхнёнай кнігай, якую ён чытае.

5) Ці падабаецца вам назва карціны? Які загаловак твору жывапісу далі б вы? Патлумачце.

Назва «У палоне прыгод» добра перадае сутнасць карціны, бо герой погружаны ў свет фантазіі. Калі б я выбіраў назву, гэта было б нешта накшталт «Мары ў хвалі фантазіі», каб падкрэсліць сны і ўяўленні, якія ажываюць каля яго.