109. Любіце мову
1. Якім пачуццём прасякнуты гэты верш?
Верш прасякнуты пачуццём любові і гонару за беларускую мову, а таксама трывогай за яе будучыню.
2. Якой вам уяўляецца асоба паэта? Чым ён устрывожаны? Ці раздзяляеце вы яго думкі? Чаму?
Асоба паэта ўяўляецца патрыятычнай і клапатлівай. Ён устрывожаны магчымасцю страты роднай мовы. Я раздзяляю яго думкі, бо мова з'яўляецца важнай часткай культуры і ідэнтычнасці народа.
3. Як паэт гаворыць пра мову?
Паэт гаворыць пра мову як пра нешта вельмі важнае і каштоўнае, параўноўвае яе з маці і называе яе першаасновай жыцця.
4. Прачытайце радкі, з дапамогай якіх аўтар пераконвае чытача любіць мову.
«Каб цэлы свет не здаўся вузкім, Каб годна жыць паміж людзей, Любіце мову беларускую, Любіце з кожным днём мацней.»
5. Як вы разумееце выразы: «каб цэлы свет не здаўся вузкім», «абсяг бароў былінных і поля мудрая душа»?
«Каб цэлы свет не здаўся вузкім» азначае, што веданне і любоў да сваёй мовы дазваляюць бачыць свет шырэй і глыбей. «Абсяг бароў былінных і поля мудрая душа» падкрэслівае багацце і глыбіню беларускай мовы, яе сувязь з прыродай і гісторыяй.
6. Чаму паэт называе беларускую мову мовай Скарыны і дзеда Талаша? Патлумачце.
Паэт называе беларускую мову мовай Скарыны і дзеда Талаша, каб падкрэсліць яе гістарычную значнасць і сувязь з выбітнымі асобамі беларускай гісторыі.
7. Вызначце асноўную думку верша.
Асноўная думка верша – гэта заклік любіць і шанаваць беларускую мову, бо яна з'яўляецца важнай часткай культурнай спадчыны і ідэнтычнасці народа.
8. Падрыхтуйце выразнае чытанне твора.
Для падрыхтоўкі выразнага чытання твора неабходна звярнуць увагу на інтанацыю, падкрэсліваючы пачуццё гонару і трывогі, якія перадаюцца ў вершы.