62. Люблю цябе, Белая Русь

1. Якія з пералічаных у вершы вобразаў паэт называе Белай Руссю?

Жытнёвае поле, лясы, азёры, крынічанька ў лузе, жаўрук у небе.

2. Прачытайце наступныя радкі з верша. Каго меў на ўвазе аўтар, калі іх пісаў?

Аўтар меў на ўвазе гасцінных жыхароў Беларусі, якія сустракаюць і праводзяць сяброў з хлебам і соллю.

3. Што новага вы даведаліся з верша пра падзеі Вялікай Айчыннай вайны?

З верша даведаліся, што кожны чацвёрты беларус загінуў у вайне, і Беларусь разам з сынамі Радзімы адстаяла Маскву і жыццё.

4. Патлумачце значэнне слова «чыстая» ў адносінах да Беларусі.

Слова «чыстая» ў адносінах да Беларусі можа азначаць яе прыродную прыгажосць, некранутасць і духоўную чысціню.

5. У якіх радках верша выказана асноўная думка?

«Люблю цябе, Белая, Белая Русь!»

6. Як патрэбна чытаць гэты твор: хутка, працяжна, весела, з сумам? Чаму вы так думаеце?

Гэты твор патрэбна чытаць працяжна і з пачуццём, каб перадаць любоў і павагу да Беларусі, якія аўтар уклаў у верш.

7. Заданне для самастойнага выканання.

8. Паразважайце, што для вас з’яўляецца вобразам Беларусі. За што вы любіце нашу Радзіму? Раскажыце пра гэта.

Для мяне вобразам Беларусі з'яўляюцца яе зялёныя лясы, блакітныя азёры і гасцінныя людзі. Я люблю нашу Радзіму за яе прыгажосць, багатую гісторыю і культурную спадчыну.

Творчае заданне

Уявіце, што па змесце верша вы ствараеце кадры кінафільма/мультфільма. Апішыце кожны кадр: месца дзеяння, персанажаў, карціны прыроды.

Кадр 1: Жытнёвае поле пад яркім сонцам, у небе ляціць жаўрук. На фоне – зялёны лес.
Кадр 2: Лясы і азёры, на беразе якога стаіць крынічанька. Вакол – кветкі і трава.
Кадр 3: Вясковая хата ля гаю, дзе людзі сустракаюць сяброў з хлебам і соллю.
Кадр 4: Ваенныя дзеянні, беларусы змагаюцца за Радзіму.
Кадр 5: Світанак над азёрамі, людзі слухаюць гаворку і любуюцца прыродай.