85. Уладзімір Мазго

1. Падбярыце эпітэты да словазлучэння «мелодыя дажджу». Як яны раскрываюць ідэю верша Уладзіміра Мазго?

Эпітэты: лагодная, цудоўная. Яны раскрываюць ідэю верша, падкрэсліваючы прыгажосць і гармонію прыроды, якая натхняе і акрыляе душу.

2. Якая метафара ляжыць у аснове твора? Якія яшчэ вобразна-выяўленчыя сродкі вы заўважылі падчас чытання верша?

Метафара: дождж як маэстра, які грае мелодыю на клавішах лістоты. Іншыя сродкі: персаніфікацыя (дождж як дырыжор і выканаўца), параўнанне (мелодыя дажджу як канцэрт цудоўнага аркестра).

3. Праз якія эмацыянальна афарбаваныя выразы сцвярджаецца думка пра гармонію чалавека і прыроды?

Эмацыянальна афарбаваныя выразы: «наталіў, і акрыліў душу», «лагодным дакрананнем кожнай ноты», «цудоўнага аркестра». Яны сцвярджаюць гармонію чалавека і прыроды праз пачуццё натхнення і захаплення.

4. Навошта, на ваш погляд, аўтар «ламае» радкі? Ці маглі з’явы прыроды паўплываць на такую «разбіўку»?

Аўтар «ламае» радкі, каб падкрэсліць рытм і мелодыю дажджу, ствараючы ўражанне музычнай кампазіцыі. З’явы прыроды, як дождж, маглі паўплываць на такую «разбіўку», каб перадаць адчуванне кропель, якія падаюць.

5. Які асноўны кампазіцыйны прыём ужыты ў творы? Чаму менавіта радок «Я слухаю мелодыю дажджу» паўтараецца тройчы? Як называецца такі прыём?

Асноўны кампазіцыйны прыём – паўтор. Радок «Я слухаю мелодыю дажджу» паўтараецца тройчы, каб падкрэсліць галоўную тэму верша і стварыць рытмічную структуру. Гэты прыём называецца анафара.

6. Ці знаёмы вам мастацкія творы, прысвечаныя з’явам прыроды? Паспрабуйце ўслед за лірычным героем Уладзіміра Мазго на хвіліну стаць музыказнаўцамі. Паслухайце музычную п’есу беларускага кампазітара Аліны Безенсон «Пасля дажджу» і параўнайце яе з вершам Уладзіміра Мазго: ацаніце эмацыянальны настрой твораў, меладычнасць, наяўнасць паўтораў, гукаў, у якіх чуецца падзенне кропель дажджу.

Мне знаёмы творы, як «Чатыры поры года» Антоніа Вівальдзі, якія таксама прысвечаны з’явам прыроды. У п’есе Аліны Безенсон «Пасля дажджу» можна пачуць спакойны і задуменны настрой, падобны да верша Мазго. Меладычнасць абодвух твораў перадае прыгажосць прыроды, а паўторы і гукі, якія нагадваюць падзенне кропель, ствараюць адчуванне прысутнасці дажджу.