29-30. Восень
1. На якую тэму напісаны гэты верш? Вызначце яго настрой.
Верш напісаны на тэму восені. Настрой верша спакойны, з лёгкім адценнем суму, бо апісваецца заканчэнне лета і надыход восені.
2. Якія малюнкі прыроды вы ўяўлялі ў час чытання твора? Раскажыце.
Падчас чытання я ўяўляў восеньскі пейзаж: апусцелыя палі, хмары, якія нізка праплываюць над зямлёй, жураўлёў, што ляцяць у вырай, мокрыя ад дажджу клёны і дубы, яркія чырвоныя брусніцы і грыбы каля дарогі.
3. Што сведчыць пра надыход восені? Прачытайце адпаведныя радкі.
«Адшумела лета роснымі лугамі,
Апусцела поле, нівы адцвілі.»
4. Якія з пералічаных прыкмет восені можна назваць сумнымі? Якія выклікаюць радасць? Знайдзіце і прачытайце іх.
Сумнымі можна назваць прыкметы:
«Апусцела поле,
Нівы адцвілі.»
Радасць выклікаюць наступныя радкі:
«Наліліся сокам спелыя брусніцы,
І каля дарогі выраслі грыбы.»
5. Падрыхтуйце выразнае чытанне верша, захоўваючы адпаведны настрой і інтанацыю. Не забывайце вытрымліваць адпаведны рытм і рабіць паўзы.
Для выразнага чытання трэба захоўваць спакойны і задуменны настрой, рабіць паўзы пасля кожнага радка, каб падкрэсліць павольнае надыходжанне восені.