26. Салавейка, пташачка маленька

1. Паміж кім, на вашу думку, адбываецца размова ў песні?

Размова адбываецца паміж чалавекам і салавейкам.

2. Як вы разумееце выраз «Стане ўзімку лецейка ў хаце»? Патлумачце.

Выраз азначае, што калі салавейка будзе спяваць у хаце, то нават узімку будзе адчувацца цеплыня і радасць, як летам.

3. Назавіце ў песні ласкавыя словы. Аб чым яны сведчаць?

«Салавейка», «пташачка», «гняздзечка», «песенькі». Яны сведчаць пра далікатнае і клапатлівае стаўленне да птушкі.

4. Якія словы ў песні рыфмуюцца?

Рыфмуюцца словы: «зімаваці» – «звіваці», «весяліці» – «карміці», «спяваці» – «хаце».

5. З якім настроем патрэбна выконваць гэту песню? Чаму вы так думаеце?

Песню трэба выконваць з мяккім, спачувальным настроем у пачатку, бо чалавек клапоціцца пра салавейку, а ў канцы – з радасцю, бо гаворка ідзе пра тое, як птушка будзе весяліць сваім спевам.

6. Падчас выразнага чытання першых трох двухрадкоўяў перадайце спачуванне салавейку, апошнія два чытайце з больш вясёлай інтанацыяй.

Першая частка песні павінна чытацца з лёгкім сумам і спачуваннем, бо чалавек хвалюецца за тое, дзе салавейка будзе зімаваць. Апошнія радкі трэба чытаць з радасцю, бо яны пра тое, як птушка будзе весяліць сваім спевам.

***

1. Хто звычайна выконваў восеньскія песні?

Звычайна такія песні выконвалі жанчыны або дзяўчаты падчас восеньскіх абрадаў або працы на полі.

2. Калі спяваюць восеньскія песні?

Восеньскія песні спяваюць, калі надыходзіць восеньская пара, калі лісточак ападае і рэчкі замярзаюць.

3. Хто з’яўляецца іх героямі?

Героямі песень з'яўляюцца восень, дзяўчына, якая збірае лён, і салаўейка.

4. Пра што расказваецца ў восеньскіх песнях?

У песнях расказваецца пра надыход восені, пра працу на полі, пра тое, як дзяўчына збірае лён, і пра салаўя, які шукае месца для зімоўкі.

5. Што ўслаўляецца ў іх?

Услаўляецца восеньская пара, праца на полі і прыгажосць прыроды, а таксама сяброўства чалавека з птушкамі, якія радуюць песнямі.