7. Дзень добры, школа!
1. З кім размаўлялі дзеці па дарозе ў школу?
З восенню.
2. Як аднесліся да вучняў восень, лета і жураўлі? Дакажыце сваю думку радкамі з твора.
Восень: «Дзень добры! — вітае здалёк. — Гатовы да школы? — пытае.»
Лета: «Віншую з заняткамі вас!»
Жураўлі: «Выдатных адзнак вам, бывайце!»
3. Растлумачце сэнс слоў жураўлёў: Зімой нас шукайце на карце, Вясной — на радзімай зямлі.
Жураўлі ў зімовы час мігруюць у цёплыя краіны, таму іх можна знайсці на карце міграцый. Вясной яны вяртаюцца на радзіму.
4. Чым змест гэтага верша падобны на казку?
У вершы прыродныя з'явы (восень, лета, жураўлі) размаўляюць з дзецьмі, што характэрна для казак, дзе нежывое набывае чалавечыя рысы.
5. З якім настроем ідуць вучні ў школу? Адказ падмацуйце адпаведнымі радкамі.
З вясёлым настроем: «Дзень добры, любімая школа! Мы дружныя будзем з табой!..»
6. Разгледзьце ілюстрацыю на с. 6. Вызначце, якая з гераінь з’яўляецца восенню, а якая — летам. Прачытайце радкі верша, якія адносяцца да ілюстрацыі.
Гераіня ў зялёнай сукенцы з кветкамі з’яўляецца летам, а гераіня ў жоўтай сукенцы з лістамі — восенню. Радкі, якія адносяцца да ілюстрацыі: «І лета падносіць букеты: — Віншую з заняткамі вас!» і «І восень з усмешкай вясёлай Ідзе ўрачыстай хадой.»