26. Буслы
1. Да прачытанага твора складзіце 1-2 пытанні. Задайце іх адно аднаму. Пачніце са слоў: дзе, калі, хто, чаму, чым, колькі, што, які. Адкажыце на пытанні аднакласніка.
1) Чаму буслы вырашылі зрабіць гняздо на сухой вяршыні сасны? – Буслы вырашылі зрабіць гняздо на сухой вяршыні сасны, таму што гэтае месца было побач з рэчкай і балотам, дзе было шмат ежы для іх і іх дзяцей.
2) Дзе жылі дзед і баба? – Дзед і баба жылі ў старэнькай хаце на ўзлеску.
2. Якая бяда напаткала буслоў? Прачытайце.
Буслы сутыкнуліся з некалькімі бедамі: спачатку прырода іх падвяла – вясна была халодная, і ўсё замерзла, таму яны не знайшлі ежы. Пасля гэтага моцны вецер разбурыў іх гняздо.
3. Растлумачце значэнне слова «дамоўка». Падбярыце да яго сінонім.
Слова «дамоўка» азначае жыллё, месца, дзе жывуць. Сінонім – «гняздо».
4. Якімі рысамі характару і якасцямі надзелены дзед і баба?
Дзед і баба надзеленыя дабрынёй, спачуваннем і гасціннасцю. Яны ўпусцілі буслоў у сваю хату, абагрэлі іх і накармілі, хоць самі жылі бедна.
5. Знайдзіце ў тэксце радкі, якія сведчаць аб тым, што пісьменніца хвалюецца за буслоў, любіць іх.
Радкі: «Упycцiлi дзeд з бaбaй бycлoў y xaтy, aбaгpэлi, нaкapмiлi чым тoлькi мaглi.» – сведчаць аб тым, што аўтарка перажывае за буслоў і хоча, каб ім было добра.
6. Твор «Буслы» з’яўляецца апавяданнем ці казкай? Абгрунтуйце сваю думку.
Твор «Буслы» з’яўляецца казкай, таму што ў ім ёсць элементы фантастыкі (буслы размаўляюць і носяць панчохі), а таксама мараль – дапамога іншым прыносіць дабро.