32-33
1. Якія прыкметы ўказваюць на раннюю вясну? Знайдзіце і прачытайце адпаведныя радкі.
На раннюю вясну ўказваюць прыкметы такія, як «праясняецца пагода» і «вярнулася вясна». Яшчэ адной прыкметай з'яўляецца тое, што «снег, размоклы ў час адлігі, змые з луга без сляда».
2. Што вы ўяўлялі ў час чытання? Вусна апішыце карціны вясны.
Вялікая рэка Нёман, якая прачынаецца ад зімовага сну, і лёд, які пачынае рухацца і скрыпець. Уяўляў, як птушкі вяртаюцца і напаўняюць паветра сваімі галасамі, а снег тае, робячы зямлю зноў бачнай і жывой.
3. Растлумачце сэнс выразаў «на хрыбце магутным» і «зазвіняць жалобна крыгі».
Выраз «на хрыбце магутным» азначае, што лёд на рацэ Нёман моцны і цяжкі, як хрыбет. А «зазвіняць жалобна крыгі» адлюстроўвае гук, які выдаюць крыгі, калі яны зрушаюцца або ламаюцца, гэта звонкі і сумны звук.
4. Якія словы і выразы дапамагаюць уявіць вясну жывой, як чалавека? Знайдзіце і прачытайце іх.
«Праясняецца пагода, бо вярнулася вясна» і «прырода ўстрапянецца ада сна». Гэта надае вясне асобу, якая прачынаецца і вяртаецца.
5. Да каго і з якой просьбай Максім Багдановіч звяртаецца ў апошнім чатырохрадкоўі?
У апошнім чатырохрадкоўі Максім Багдановіч звяртаецца да самой вясны або да прыроды з просьбай «разлійся жа раздольна ў чыстым полі і гаю» і дапамагчы «душу выпрастай маю!».
7. Ці падобныя верш «Перад паводкай» і карціна «Вясновая ўсмешка» па настроі? Якімі радкамі з верша Максіма Багдановіча можна падпісаць карціну? Чаму вы так думаеце?
Па настроі карціна Алега Малчанава «Вясновая ўсмешка» і верш Максіма Багдановіча «Перад паводкай» даволі падобныя, паколькі абодва творы перадаюць атмасферу прачынання і абнаўлення прыроды. На карціне бачна, як снег пачынае таяць, а вада ў рацэ становіцца відавочнай – гэта вобразы, якія сустракаюцца і ў вершы. Радкі з верша, якімі можна падпісаць карціну, гэта «Усё чакаеш, што прырода // Ўстрапянецца ада сна» і «Снег, размоклы ў час адлігі, // Змые з луга без сляда». Гэтыя радкі адлюстроўваюць самы момант, калі вясна праяўляецца ў сваёй красе і прыносіць змены ў прыроду, што добра падыходзіць да зместу карціны.