139

3. Што ў творы падалося вам неверагодным, казачным?

Неверагодным і казачным падалося, як Мішка мог саскочыць з хвоі прама на каня і зачыніць такую паніку сярод ворагаў, а таксама яго нязвычайная адвага і хітрасць у многіх сітуацыях, напрыклад, як ён дапамог перамагчы польскіх уланаў.

4. Падрыхтуйце вусную замалёўку пра аднаго з герояў твора (Мішку, Жука ці Барадатага). Прыгадайце найбольш цікавыя здарэнні з яго ўдзелам. Апішыце яго выгляд, звычкі, заняткі, выкажыце свае адносіны да абранага персанажа. Успомніце эпізоды, у якіх выразна праявіўся характар героя.

Гэта замалёўка будзе пра Барадатага. Барадаты – гэта казёл з сапраўднай красою і гонарам – яго барадай. Ён – сябар Мішкі і Жука, які любіць ласавацца махоркай, што выклікае смех і сімпатыю. Яго прыгоды часта сканчаюцца камічнымі сітуацыямі, напрыклад, калі ён атруціўся тытунём, думаючы, што гэта ласунак. Барадаты – смешны і мілы персанаж, які паказвае, што сапраўдная сяброўская дапамога і падтрымка могуць ператварыць любыя складанасці ў вясёлую прыгоду.

5. Прывядзіце выразныя доказы, што аўтар ставіцца да сваіх герояў надзвычай добразычліва, з сімпатыяй і лёгкім гумарам.

Аўтар добразычліва ставіцца да сваіх герояў, з гумарам і трапяткім спачуваннем апісваючы іх прыгоды. Гэта бачна ў апісанні чароўных здольнасцяў Мішкі і яго гераічных учынкаў, а таксама ў бесклапотным і вясёлым апісанні прыгод Барады і Жука..

6. Які эпізод твора вы абавязкова выбралі б для ўласнай экранізацыі? Чаму?

Эпізод, калі Мішка спускаецца з хвоі і апынуецца на кані, вызваючы паніку сярод ворагаў. Гэты момант выяўляе адвагу і сілу Мішкі, а таксама яго здольнасць дарабляць неверагодныя і смешныя сітуацыі, што мог бы вельмі карысна выглядаць у экранізацыі.

7. Калі б вам прапанавалі працягнуць аповед пра герояў твора, якія далейшыя жыццёвыя дарогі абралі б вы для баявых сяброў? Паразважайце, што магло б здарыцца пасля вайны з Мішкам, Жукам, Барадатым. Прыдумайце для іх новыя прыгоды.

Пасля вайны Мішка, Жук і Барадаты вярнуліся б у лес, дзе знайшлі новых сяброў і пачалі дапамагаць іншым звярам. Яны стварылі «Лясную службу дапамогі», дзе кожны з іх унёс свае ўменні і здольнасці для дапамогі звярам у розных сітуацыях. Яны сталі лакальнымі героямі, пра якіх складалі легенды і казкі.

8. Выканайце тэставае заданне да тэмы «Міхась Лынькоў. “Пра смелага ваяку Мішку і яго слаўных таварышаў“».

1) Хто не з’яўляецца персанажам твора М. Лынькова «Пра смелага ваяку Мішку і яго слаўных таварышаў» М. Лынькова? – Дзік.

2) Да якога жанру мы можам аднесці твор М. Лынькова «Пра смелага ваяку Мішку і яго слаўных таварышаў»? – Аповесць-казка.

3) Якія эпізоды твора М. Лынькова нельга аднесці да казачных? – Мядзведзіца вучыць Мішку здабываць ежу, Сустрэчы Мішкі з чмялём, вожыкам, пчоламі.

4) Чый характар і нораў паказаў М. Лынькоў наступным выразам? «бегаў за матылямі, куляўся па зялёнай траве» – Мішка.

5) Каму з герояў лынькоўскага творя належаць наступныя заслугі: любіў вырабляць розныя фокусы і выверты? – Барадаты.

6) Як паплаціліся байцы батальёна, якія пераманілі да сябе Мішку? – Ён сцягнуў у іх харчы.

7) Партрэт якога героя з твора М. Лынькова «Пра смелага ваяку Мішку і яго слаўных таварышаў» апісаны наступнымі радкамі: «шэрая ўзлахмачаная поўсць, вечна ў рэп’ях, у саломе. Левы рог напалову збіты – страціў дзесьці ў гарачых бойках. Куртаты хвост – адна відзімасць…» – Барадаты.