136
Да часткі «Пра Мішкава дзяцінства і аб тым, як ён маліну любіў»
1. Хто такі Мішка? Дзе і з кім ён жыў?
Мішка – гэта маленькі мядзведзік, які жыў у лесе разам з сваёй маці-мядзведзіхай.
2. Як выхоўвала мядзведзіха малога Мішку? Дакажыце, што маці-мядзведзіца, нягледзячы на строгае выхаванне, вельмі любіла Мішку.
Мядзведзіха выхоўвала Мішку строга, магла даваць яму па загрыўку і нават чос задаваць, калі ён дурнічаў або не слухаўся. Але ў той жа час яна праяўляла клопат і ласку, напрыклад, калі выцягнула яго з канавы, лізнула языком у халодны нос або частавала рознымі смакалёчкамі. Гэта паказвае, што, нягледзячы на строгасць, маці вельмі любіла Мішку.
3. Як Мішка забаўляўся ў лесе? Прыгадайце, як ён пазнаёміўся з жабай, чмялём, вожыкам і пчоламі. Чаму навучылі Мішку гэтыя жывёлы?
Мішка забаўляўся ў лесе, бегаючы, куляючыся па зялёнай траве і ганяючыся за белымі матылямі. Пазнаёміўся з жабай, калі спрабаваў яе лізнуць і пляваўся потым, з чмялем, які доўга ганяўся за ім, з вожыкам, які, здаецца, быў для яго вельмі страшным, і з пчоламі, якія вельмі дапякалі яму падчас адной з прыгод. Гэтыя знаёмствы навучылі Мішку асцярожнасці і паказалі, што ў лесе ёсць і небяспека, і болючыя ўрокі.
4. Аповесць Міхася Лынькова называецца «Пра смелага ваяку Мішку...». Наколькі апраўдана ўжыванне слова смеласць у першым раздзеле?
Яго выхаванне ў лесе патрабуе адвагі і здольнасці справіцца з рознымі выклікамі і небяспекамі. Такім чынам, можна меркаваць, што смеласць будзе адной з яго ключавых рыс.
Да часткі «Пра Вясёлую Бараду і пра чорнага Жука»
1. Якім вы ўяўляеце Вясёлую Бараду?
Вясёлая Барада — гэта казёл з вялікай барадой, якая трасецца, калі ён бяжыць, або матляецца, калі есць. Ён вельмі ганарысты і любіць выкарыстоўваць свае рогі для гульняў або каб пацэліць на рогі іншых. Яго барада, хоць і абскублена, з'яўляецца гонарам і прыгажосцю, вопытам яго перажыванняў і прыгод.
2. Раскажыце, якім вам бачыцца Жук. Што можна сказаць пра яго характар?
Жук — звычайны сабака, які не адрозніваецца асаблівымі здольнасцямі ці талентамі. Ён вельмі сур'ёзны, храбры і адважны, не баіцца страляніны і гатовы суправаджаць байцоў у атаку. Жук таксама вельмі верны свайму батальёну, не паддаецца на падкупы і гатовы захішчаць свайго прыяцеля Барадатага.
3. Што адметнае ў паводзінах, звычках і захапленнях казла і сабакі? З дапамогай якіх выразаў пісьменніку ўдалося апісаць паводзіны гэтых герояў у час забавы?
Барадаты і Жук вельмі любяць гуляць і займацца вывертамі. Барадаты паказвае выключныя акрабатычныя здольнасці, скоквае з высот, а Жук назірае за ім і часам удзельнічае ў гульнях. Аўтар выкарыстоўвае апісанні іх гульняў, такія як пераскакванне Барадатага чераз Жука і іх здольнасць заводзіць байцоў, каб паказаць іх вясёласць і актыўнасць.
4. Паразважайце, што аб’ядноўвала такіх розных герояў, як Жук і Барадаты, на чым трымалася іх сяброўства.
Іх сяброўства трымалася на ўзаемнай павазе і гатоўнасці адзін за аднаго стаяць. Нягледзячы на розны характар і звычкі, іх аб’ядноўвала ўдзел у агульных прыгодах і адданасць сваім байцам. Яны таксама адчувалі адзін да аднаго сімпатыю і павагу, што дазваляла ім быць лепшымі сябрамі.
5. Як ставіліся байцы да сваіх незвычайных сяброў? Пракаменціруйце сцвярджэнне аўтара: І не дзіва, што чырвонаармейцы ганарыліся імі.
Байцы вельмі любілі і ганарыліся сваімі незвычайнымі сябрамі, Жукам і Барадатым, бо яны дадавалі жыцця і вясёласці ў іх паўсядзённае жыццё, а таксама дэманстравалі храбрасць і адданасць. Гэта сцвярджэнне адлюстроўвае той факт, што Жук і Барадаты былі больш чым проста жывёламі для байцоў; яны былі сімваламі сапраўднай дружбы і мужнасці.
У заяве аўтара падкрэсліваецца каштоўнасць, якую мелі Жук і Барадаты для Чырвонай Арміі, адлюстроўваючы як іх здольнасць узнімаць настрой і падтрымліваць баявы дух арміі, так і іх адвагу і адданасць. Яны былі больш чым маскотамі; яны сталі сімваламі дружбы і адданасці, якія дапамагалі салдатам справіцца з цяжкасцямі ваеннага жыцця. Гэта адлюстроўвае, як у цяжкіх умовах можна знайсці падтрымку і пазітыў у нават самых нечаканых сябрах.
Да часткі «Як Мішка трапіў на вайсковую службу»
1. Прыгадайце самавольны паход Мішкі па маліны. Звярніце ўвагу на апісанне летняй раніцы ў лесе. Як вы думаеце, чаму аўтар пачаў гэты раздзел апісаннем прыроды.
б) каб даць магчымасць чытачам яскрава ўявіць карціну летняй раніцы ў лесе і стварыць адпаведны настрой;
г) каб паказаць жыццярадасны характар маленькага свавольніка Мішкі, які захапляецца лясным раздоллем, радуецца жыццю.
Продолжение – на следующей странице