109-110

1. Які занятак героя твора паслужыў прычынай яго ўяўнага палёту ў космас?

Герой твора маляваў ракету на паперы.

2. Што цікавае і займальнае ўбачыў юны касманаўт у час палёту на ракеце? Як паэт апісвае знешні выгляд Меркурыя, Венеры, Марса, Юпітэра і Сатурна? Прачытайце адпаведныя радкі з твора.

Юны касманаўт убачыў Меркурый з бліскучым шарам, Венеру як светлы шар у шэрай павалоцы хмар, Марс чырвоны з кратарамі і горамі, Юпітэр з рыжаватымі палосамі і Сатурн, які ззяе жоўтай зорачкай з сусвету і апаясаны кольцамі.

3. Дакажыце, што аўтар гэтага верша — вялікі фантазёр і майстар сюжэта на касмічную тэму.

Аўтар верша паказвае вялікую фантазію, апісваючы падарожжа на ракеце і сустрэчу з незвычайнымі сусветамі і істотамі. Таксама ён здольны стварыць захапляльны сюжэт, які ўцягвае чытача ў свет касмічных прыгод.

4. Якія незвычайныя малюнкі прадстаюць у вашым уяўленні падчас чытання ўрыўка пра «нязнаную планету»? Апішыце іх.

У маім уяўленні з'явіліся малюнкі трох сонцаў, якія ззяюць над невядомай планетай, хатак у нязвычайнай зеляніне, карлікі, якія жывуць на гэтай планеце, і ракета, якая прызямляецца на гэтай планеце.

5. Як герой-апавядальнік аднёсся да іншапланецян і іх просьбы? Як гэты ўчынак характарызуе хлопчыка?

Герой-апавядальнік сябраваў з карлікамі і пагадзіўся ўзяць іх з сабой на Зямлю. Гэты ўчынак характарызуе хлопчыка як добрага, сацыяльнага і адкрытага да новых сяброў.

6. Вызначце асноўную думку гэтага верша: а) расказаць дзецям пра незвычайную сустрэчу з іншапланецянамі; б) зацікавіць чытача касмічнай тэмай; в) развіваць фантазію ў чытачоў; г) данесці да свядомасці чытача, што планеты ўсе цікавыя, але Зямля найдаражэйшая, яе патрэбна берагчы.

в) развіваць фантазію ў чытачоў.

Загадкі

Сіняя пасцілка ўвесь свет накрыла. (Неба)

Што гэта за вочы: адно свеціць удзень, а другое — уночы. (Сонца, месяц)

На полі цёмным і бясконцым
Гарох бялюткі ззяе.
А цемру як разгоніць сонца,
Тады гарох знікае. (Зоркі)