95-96
Паўтараем, падагульняем, разважаем...
Ведаем...
1. Раскажыце, як дзеці ў гады Вялікай Айчыннай вайны прымалі ўдзел у барацьбе з фашыстамі.
Дзеці прымалі актыўны ўдзел у барацьбе з фашыстамі, дапамагалі партызанам, уцякалі ад фашысцкага здзеку і смерці, і нават знаходзіліся ў лагерах партызанскіх сем'яў, дзе жылі і вучыліся ў «зялёнай школе». Таксама дзеці, такія як Марат Казей, выконвалі подзвігі, адстойваючы сваю Радзіму да апошняга.
2. Назавіце твор, з якога вы пачарпнулі наступную інфармацыю:
а) пра жыццё дзяцей у партызанскім атрадзе – «Зялёная школа» (Янка Брыль);
б) подзвіг юнага партызана Марата Казея – «Клятва Марата Казея» (Мікола Чарняўскі);
в) сіроцкае дзяцінства хлопчыка ў пасляваенны час – «Сустрэча з бацькам» (Мікола Янчанка);
г) захаванне і ўшанаванне памяці аб героях Вялікай Айчыннай вайны – «А хіба ёсць, што забываюць?» (Пятрусь Броўка).
3. Назавіце, з якіх твораў узятыя гэтыя ўрыўкі:
а) «Сонца хоча, каб хлопчык устаў ... – «Зялёная школа» (Янка Брыль);
б) «A Miколка падкаціў да печы ... – «Сустрэча з бацькам» (Мікола Янчанка).
4. Да якога твора зроблены малюнак? Назавіце аўтара гэтага твора.
«Зялёная школа» (Янка Брыль).
Разважаем...
1. З якімі творамі гэтага раздзела можна звязаць прыказку «Герой ніколі не памрэ — ён вечна ў народзе жыве»?
Гэтую прыказку можна звязаць з творамі «Клятва Марата Казея» (Мікола Чарняўскі) і «А хіба ёсць, што забываюць?» (Пятрусь Броўка), бо яны расказваюць пра гераічныя ўчынкі і памяць пра герояў вайны.
2. Чаму кожны з нас павінен ведаць гістарычныя фактыпра падзеі Вялікай Айчыннайвайныі яе герояў?
Кожны з нас павінен ведаць гістарычныя факты пра падзеі Вялікай Айчыннай вайны і яе герояў, каб паважаць і ўшаноўваць памяць аб тых, хто аддаў сваё жыццё за нашу свабоду і незалежнасць, а таксама каб разумець цану міру і не дапусціць паўтору такіх страшных падзей у будучыні.