85

1. Пра што вы даведаліся з апавядання Янкі Брыля?

З апавядання Янкі Брыля даведаліся пра жыццё партызанскіх сем'яў, якія былі вымушаныя жыць у лесе падчас вайны. Расказваецца пра хлопчыка Анатоля, які адчувае адметнасць і асаблівасць вясны ў лесе, а таксама пра стварэнне і функцыянаванне партызанскай школы, якая з'яўляецца месцам вучобы і забавы для дзяцей.

2. Чаму людзі вымушаны былі жыць у лесе? Хто іх ахоўваў ад фашыстаў?

Людзі вымушаны былі жыць у лесе, каб уцякці ад фашысцкага здзеку і смерці. Іх ахоўвалі партызаны з сапраўднымі аўтаматамі і вінтоўкамі, якія стаялі вакол лесу і знішчалі фашыстаў.

3. Чаму пісьменнік назваў сваё апавяданне «Зялёная школа»? У якім значэнні — прамым ці пераносным — ужыта тут слова зялёная?

Пісьменнік назваў сваё апавяданне «Зялёная школа», таму што яна знаходзілася ў лесе, а ў метафарычным сэнсе гэтае слова адлюстроўвае надзею і ўзаемападтрымку сярод партызанскіх сем'яў.

4. Раскажыце, які выгляд мела школа, апісаная ў апавяданні.

Школа, апісаная ў апавяданні, мела велізарную павець, якая была згараджана з бярозавых жэрдак. Сцен у школе не было, толькі падпоркі. Каб школу не заўважылі з самалётаў, яна была зробленая з яловых лапак. Заняткі праводзіліся пад павеццю, а калі былі вусныя заняткі, то воддаль, на сонейку.

5. Якім вам запомніўся лес? Раскажыце пра яго сваімі словамі.

Лес запомніўся як месца, дзе ўсё ажывае вясной: светлыя плямы сонца кладуцца на кусты і мох, птушкі шчабечуць, кукуе зязюля, стукае сякера. Гэта было месца, дзе людзі знаходзілі прытулак і адчувалі нейкую бяспеку сярод навакольнага жаху вайны.

6. Вызначце тэму і асноўную думку твора.

Тэма твора – жыццё партызанскіх сем'яў у лесе падчас вайны. Асноўная думка – нягледзячы на страхі і пагрозы вайны, людзі ўмеюць знаходзіць радасць, узаемападтрымку і надзею на будучыню.

Уявіце сябе экскурсаводам школьнага музея баявой славы, дзе змешчаны матэрыялы партызанскага атрада, што дзейнічаў у вашай мясцовасці. Што вы маглі б расказаць яго наведвальнікам з ваеннага жыцця дзяцей?

Як экскурсавод школьнага музея баявой славы, я расказаў бы наведвальнікам пра адвагу і мужнасць дзяцей партызанскага руху, пра іх павсядзённае жыццё ў лесе, пра важнасць адукацыі нават падчас вайны і пра тое, як яны дапамагалі дарослым у іх барацьбе за свабоду.