65

1. Складзіце па змесце байкі некалькі пытанняў, якія б пачыналіся словамі хто, чаму, дзе, як. Задайце пытанні адно аднаму і паслухайце адказы на іх.

1) Хто кульгаў па лесе?

Лесавік кульгаў па лесе.

2) Чаму Лесавік ішоў да ракі?

Лесавік ішоў да ракі, каб абмыць свае раны.

3) Дзе Вадзянік выбраўся з вады?

Вадзянік выбраўся з вады насустрач Лесавіку.

4) Як Вадзянік апісаў стан вады?

Вадзянік апісаў стан вады як забруджаную хімічнымі сурагатамі.

2. Якія пачуцці выклікаюць у вас галоўныя героі байкі? Пацвердзіце сваю думку адпаведнымі радкамі.

Галоўныя героі байкі выклікаюць у мяне пачуцці спачування і трывогі. «Уся забруджана вада... Цяпер я не блакітны — паласаты.» «Аж разрываецца ад крыўды сэрца, Куды нi глянь — разбітыя бутэлькі, шклянкі».

3. Каго і за што байкапісец асуджае ў творы?

Байкапісец асуджае людзей, якія забруджваюць навакольнае асяроддзе хімічнымі сурагатамі і адкідаюць смецце ў лесе, спрычыняючы шкоду жывёлам і прыродзе.

4. Што, на вашу думку, хацеў сказаць нам аўтар?

На маю думку, аўтар хацеў падкрэсліць неабходнасць абароны навакольнага асяроддзя і адказнасць кожнага за яго захаванне.

5. Разгледзьце ілюстрацыю да твора. Ці адпавядаюць яе настрой і фарбы зместу? Чаму?

На ілюстрацыі да твора мы бачым Вадзяніка і Лесавіка, якія выглядаюць засмучанымі і спакутаванымі, што адпавядае зместу байкі. Вадзянік знаходзіцца сярод забруджанай вады, у якой плаваюць смецце і хімічныя кантэйнеры, а Лесавік стаіць сярод лесу, дзе таксама бачныя смецце і адкіды. Настрой ілюстрацыі перадае атмасферу занепакоенасці і эколагічнай катастрофы, якая апісваецца ў байцы, таму можна сказаць, што настрой і фарбы ілюстрацыі адпавядаюць зместу байкі.

6. Якія асаблівасці твора гавораць пра тое, што гэта байка? Выберыце 3 сцвярджэнні з прапанаваных: 1) персанажамі звычайна з’яўляюцца жывёлы або міфічныя героі; 2) твор мае звычайна павучальны характар; 3) часцей напісаны ў вершаванай форме; 4) твор прызначаны для пастаноўкі ў тэатры.

1) персанажамі з'яўляюцца міфічныя героі (Вадзянік і Лесавік);

2) твор мае павучальны характар;

3) напісаны ў вершаванай форме.