229. Дыпламаваны Баран

1. Праз якія мастацкія дэталі сатырык стварае вобраз галоўнага персанажа байкі?

Сатырык стварае вобраз Барана, апісваючы яго як неразумнага і дурнога, які не пазнае сваіх варот і мае слабую галаву, але мацны лоб, якім ён гатовы біцца ў сцену. Гэтыя дэталі падкрэсліваюць іронію і сатыру ў апісанні персанажа.

2. Вызначце афарызмы, якімі карыстаецца аўтар пры абмалёўцы вобразаў.

Адзін з афарызмаў — «Дыплом я заслужыў, здаецца ж, галавою, І не раўнуйся ты са мною». Гэты афарызм паказвае ганарлівасць і няведанне Барана аб сваёй сапраўднай ролі. Іншы афарызм — «Каб ты быў разумнейшы трошка Ды розумам раскінуць мог авечым, То ўбачыў бы, што ганарыцца нечым, Бо заслужыў ты свой дыплом Не галавой, а лбом». Гэты афарызм выкарыстоўваецца Кошкай для выяўлення іроніі і сатыры па адносінах да Барана.

3. Якую ролю ў творы адыгрывае апавядальная частка байкі?

Апавядальная частка байкі служыць для стварэння кантэксту і забеспячэння дэталёвага апісання персанажаў і іх учынкаў, што дапамагае вылучыць асноўныя ідэі і сатырычны падтэкст твора.

4. З якім намерам у байку ўведзены маналог Барана? Чаму выказванні Кошкі такія сціслыя?

Маналог Авена ўводзіцца, каб прадэманстраваць яго гонар і неразуменне сваёй сапраўднай ролі і каштоўнасці. Выказванні Коткі лаканічныя, каб паказаць яе рацыянальнасць і здольнасць рабіць кароткія, але па сутнасці заявы, якія раскрыюць сапраўдную сутнасць сітуацыі.

5. Сфармулюйце асноўную думку байкі «Дыпламаваны Баран».

Асноўная думка байкі заключаецца ў тым, што сапраўдная вартасць і разум не залежаць ад знешніх атрыбутаў або тытулаў, такіх як «дыплом», а ацэньваюцца паводзінамі, разуменнем і ўнутранымі якасцямі асобы.

6. Для самастойнага выканання.

7. У чым праяўляецца злабадзённасць дадзенага твора?

Злабадзённасць твора праяўляецца ў тым, што ён высмейвае людзей, якія ганарацца сваімі дасягненнямі, не разумеючы, што гэтыя дасягненні не з'яўляюцца сапраўднымі або заслужанымі. Як Баран ганарыцца сваім «дыпломам», так і некаторыя людзі могуць ганарыцца тым, што не мае сапраўднай каштоўнасці.

8. Зрабіце кадрапланы да адной з баек. Растлумачце, чаму менавіта на ёй спынілі свой выбар.

1. У сяле ходзіць Баран у чарадзе.
2. Баран дурней дурнога, не пазнае сваіх варот.
3. Баран б'ецца галавой аб сцяну, але не атрымлівае пашкоджанняў.
4. За дурасць Барана насмехам называюць вучоным.
5. Барану прывязваюць мету на шыю, каб не перабег двор.
6. Баран ганарыцца перад Кошкай сваім «дыпломам».
7. Кошка кажа Барану, што ганарыцца няма чым, бо дыплом ён заслужыў не галавой, а лбом.
8. Іншы баран таксама любіць гучнае імя, але не разумее яго значэння.