38. АД КРАДЗЕНАГА НЕ ПАСЫЦЕЕШ

1. Паразважайце, чаму бацька вырашыў дапамагчы сваім сынам у выбары сталага занятку.

Бацька вырашыў дапамагчы сваім сынам у выбары сталага занятку, бо яны выраслі і настаў час за сер'ёзную работу брацца. Ён хацеў, каб яны знайшлі сабе справу да душы і маглі самастойна зарабляць на жыццё.

2. Як ён аднёсся да выбару старэйшага сына? Аб чым гэта сведчыць?

Бацька зарадаваўся выбару старэйшага сына і знайшоў, што сын знайшоў сабе спосаб да жыцця. Гэта сведчыць аб тым, што бацька падтрымлівае і цэніць самастойны і працавіты выбар сваіх дзяцей.

3. Ці пагадзіўся бацька з выбарам меншага сына — красці чужое? Чаму?

Так, у гэтай казцы бацька сказаў сыну красці, калі сын прапанаваў гэта як сталы занятак. Магчыма, бацька хацеў паказаць сыну належны ўрок аб наступствах няправільных дзеянняў.

4. Чаму бацька тайком ад сына заплаціў гаспадару за вала?

Бацька заплаціў гаспадару за вала тайком ад сына, каб навучыць яго ўроку, што ад крадзенага не пасыцееш і паказаць розніцу паміж крадзеным і чэсна набытым.

5. Як меншы сын, абраўшы «лёгкую работу», адчуваў сябе кожны дзень? Знайдзіце і зачытайце адказ у тэксце.

Меншы сын, які абраў красці, кожны дзень адчуваў страх. «А ў самога рукі і ногі дрыжаць. І пайшло так дзень за днём.»

6. Прачытайце па асобах размову бацькі з сынам пасля таго, як яны з’елі вала.

Бацька: «А цяпер давай шыі мераць: хто з нас пасыцеў?»
Сын: «Чаму гэта так?»
Бацька: «Бо ты еў крадзенага вала.»
Сын: «Дык жа і ты крадзенага еў!»
Бацька: «Не, я заплаціў за вала гаспадару і еў, як свайго. Таму я і пасыцеў. А ты як сядзеш за стол, дык страх адразу на шыю — скок і душыць! Праз гэта яна і худзее.»

• Складзіце план казкі і перакажыце яе блізка да тэксту.

План казкі:

1) Бацька вырашае памагчы сынам выбраць сталы занятак.
2) Старэйшы сын выбірае кавальскую справу.
3) Меншы сын вырашае красці валоў.
4) Бацька тайком заплаціў за крадзены вол.
5) Урок ад бацькі пра наступствы крадзяжу.

Пераказ: Былі ў аднаго чалавека два сыны. Калі яны выраслі, бацька вырашыў дапамагчы ім выбраць сталы занятак. Старэйшы сын заняўся кавальскай справаю, а меншы сын вырашыў красці валоў. У канцы меншы сын адчуваў страх і дрыжаў кожны дзень, пакуль яго бацька не паказаў, што ад крадзенага не пасыцееш, калі ён тайком заплаціў за крадзены вол гаспадару і такім чынам яў сябе чыстым сумленнем.