13-14. ПЕРШАЯ НАСТАЎНІЦА
За што вы ўдзячны сваёй першай настаўніцы? Хто з вас хацеў бы ў будучым стаць педагогам? Чаму?
Я ўдзячны за цярпенне, дабрыню і за тое, што яна навучыла нас любіць веды і быць добразычлівымі. Магчыма, хтосьці з нас хацеў бы стаць педагогам, каб дзяліцца ведамі і натхняць дзяцей, мець на іх пазітыўны ўплыў.
***
1. Якім у памяці паэта застаўся вобраз першай настаўніцы? Чаму ён назваў яе родным чалавекам?
У памяці паэта вобраз першай настаўніцы застаўся як клапатлівы, ласкавы, а таксама нагадвае веснавое сонейка і цёплую вясну. Ён назваў яе родным чалавекам, таму што яна пакінула вельмі светлы і значны след у яго жыцці, даручыўшы многа душэўнага цяпла і пазітыўных уражанняў.
2. Якія словы ўжывае аўтар, характарызуючы сваю настаўніцу?
Аўтар ужывае словы «клапатлівая», «ласкавая», «веснавое сонейка», «цёплая вясна» для характарыстыкі сваёй настаўніцы, якія падкрэсліваюць яе дабрыню, ласку і цёплы стаўленне да вучняў.
3. Як вы разумееце сэнс выразу «характар залаты»? Пра якіх людзей звычайна так гавораць?
Выраз «характар залаты» азначае, што чалавек вельмі добры, шчодры, чулы і благародны. Звычайна так кажуць пра тых, хто заўсёды гатовы дапамагчы, не нясе злобы і мае высокія маральныя якасці.
4. Аб якіх усходах гаворыцца ў вершы?
У вершы гаворыцца пра маральныя і духоўныя «усходы», якія настаўніца пасеяла ў душах сваіх вучняў, тое, як яе навучанне і ўзор для падражання далі плён у іх жыцці.
5. Што вы можаце сказаць пра асобу самога паэта, прачытаўшы гэты верш?
З верша можна зразумець, што паэт вельмі цэніць адукацыю і тых, хто дзеліцца ведамі і дабратой. Ён мае глыбокую павагу да сваёй першай настаўніцы і захоўвае цёплыя ўспаміны пра яе ў сваім сэрцы.
Скульптурная кампазіцыя «Настаўніца першая мая»
1) Каму прысвечана гэта кампазіцыя? Як вы здагадаліся?
Кампазіцыя прысвечана прафесіі настаўнікаў, што можна зразумець па тэматыцы і атрыбутах скульптуры. На гэтым выніку можна зрабіць выснову, што скульптура створана ў гонар і павагу да людзей, якія выкладаюць і дзеляцца ведамі.
2) Апішыце знешні выгляд настаўніцы: прычоску, твар, адзенне, фігуру. Чаму яна трымае менавіта кнігу?
Скульптура паказвае настаўніцу з прычоскай, накіраванай назад і невялікім кокам, мае спакойны, дружалюбны твар. Яна апранута ў акуратную касцюм-спадніцу, якая складаецца з курткі і спадніцы да кален. На нагах у ёй класічныя туфлі на падборах. Фігура настаўніцы прапарцыянальная і збалансаваная. Яна трымае ў правай руцэ кнігу, што сімвалізуе веды і навучанне, а таксама сувязь настаўніка з вучэннем.
3) З якой мэтай, на вашу думку, скульптары стварылі гэты помнік? Што яны хацелі сказаць людзям?
Скульптары, магчыма, стварылі гэты помнік з мэтай ўшанавання настаўнікаў і іх укладу ў развіццё грамадства, дзецям і поспеху краіны ў цэлым. Скульптура можа перадаваць павагу да працы настаўнікаў, іх ролю як выхавальнікаў і носьбітаў культурных і вучэбных цэннасцей.