225
1. Як паводзіла сябе Малпа, калі сабакі распачалі сварку і бойку?
Калі сабакі распачалі сварку і бойку, Малпа скачала, крыўлялася і смяялася, што сведчыць аб яе задавальненні ад гэтай сітуацыі.
2. Што вы думаеце пра Мурзу і Трызора? Яны выклікаюць у вас шкадаванне, спагаду, здзіўленне, асуджэнне ці іншае пачуццё?
Мурза і Трызор выклікаюць шкадаванне, бо яны сталі ахвярамі пажартавання Малпы і сварыліся, не ўсведамляючы сапраўдную прычыну сваёй сваркі.
3. Якую важную думку аўтар імкнецца данесці да чытачоў?
Аўтар імкнецца данесці да чытачоў думку аб тым, што не варта паддавацца на распальванне сварок і непрыязных адносін паміж сабой, асабліва калі гэта робіцца іншымі з асабістай выгады ці задавальнення.
4. Вызначце ў тэксце прыкметы байкі. Знайдзіце ў ім зачын, аповед пра падзеі, мараль.
Зачын: апісанне сітуацыі, калі сабакі спалі каля плота пасля начной работы.
Аповед пра падзеі: Малпа звязала хвасты сабакам, у выніку чаго ўзнікла сварка і бойка паміж імі.
Мараль: выказванне аб тым, што і сярод людзей ёсць тыя, хто звядзе дваіх, наладзіць склоку, а потым з боку будзе назіраць за вынікамі сваёй інтрыгі.
5. Адшукайце фразеалагізм у маралі байкі. Растлумачце яго значэнне.
Фразеалагізм у маралі байкі – «рукі паціраць», што азначае вызначэнне задавальнення або карысці ад сітуацыі, часта з негатыўным кантэкстам.
6. Падрыхтуйце выразнае чытанне байкі. Улічыце лагічныя націскі, эмацыянальны стан і пачуцці, якія неабходна перадаць голасам, тэмп чытання.
Для выразнага чытання байкі варта ўлічыць змену тону голасу, каб адлюстроўваць пераход ад спакойнай сітуацыі да хвалявання і барацьбы сабак, а таксама радасць Малпы ад таго, што адбываецца. Тэмп чытання павінен павялічвацца ў моманты напружанасці і зніжацца, калі апісваецца вынік сітуацыі. Важна перадаць эмацыйны настрой кожнага моманта аповеду.
7. Складзіце невялікую замалёўку «Чаму сябры не павінны сварыцца».
У адной маленькай вёсцы жылі два сябры Яна і Андрэй, якія заўсёды падтрымлівалі адзін аднаго. Аднак аднойчы паміж імі ўзнікла спрэчка з-за невялікага непаразумення. Усе лічылі яго правым і не хацелі ісці на кампраміс. Іх сварка працягвалася некалькі дзён, на працягу якіх яны не размаўлялі адзін з адным і адчувалі сябе няшчаснымі. Праз некаторы час яны зразумелі, што іх сяброўства значна важней за любую сварку. Яны вырашылі абмеркаваць свае праблемы і зразумелі, што іх неразуменне заснавана на няслушных здагадках. Яны папрасілі прабачэння адно перад адным і зноў сталі лепшымі сябрамі. Гэтая падзея навучыла іх таму, што важна выслухаць і паспрабаваць зразумець пункт гледжання іншага, перш чым рабіць высновы. Сяброўства – гэта тое, што трэба берагчы і песціць, нават калі здаецца, што паміж вамі двума ёсць адрозненні.
8. Разгадайце рэбус.
Адказ: Малпін жарт.
9. Разгадайце крыжаванку.