66
1. Якімі эмоцыямі і пачуццямі пранізаны верш?
Верш пранізаны эмоцыямі і пачуццямі любові, паяднаннем гордасці і прыязнення да роднай мовы.
2. Вызначце тэму верша. Звярніце ўвагу на тое, як па-асабліваму, з дапамогай двух асноўных мастацкіх сродкаў — параўнання, метафары — раскрываецца яна ў творы. Назавіце іх.
Тэма верша – любоў да роднай мовы і роднага краю. Асноўныя мастацкія сродкі, якімі раскрываецца гэтая тэма, – параўнанне і метафара.
3. Знайдзіце ў вершы радкі, у якіх характарызуецца роднае слова. Праз якія эпітэты аўтар паказаў свае адносіны да матчынай мовы? Зачытайце іх з адпаведнай інтанацыяй (спакойна-апавядальнай, усхваляванай, замілаванай, урачыстай ці якой іншай).
Радкі, у якіх характарызуецца роднае слова:
маё, беларускае, роднае, кроўнае...
такое сваё і такое чароўнае.
Такое ласкавае, цёплае, чыстае,
Аўтар паказвае свае адносіны да матчынай мовы з дапамогай урачыстай і ўсхваляванай інтанацыі.
4. Як уплывае на гучанне верша рыфма? Звярніце ўвагу на паўтарэнне галосных гукаў [о], [а] ў словах, якія рыфмуюцца. Вызначце вершаваны памер.
Рыфма ўплывае на гучанне верша, робячы яго болей меладычным і ўпорядкаваным. Паўтарэнне галосных гукаў [о], [а] у словах, якія рыфмуюцца, стварае паэтычную гармонію і адзінства ў вершы. Вершаваны памер – харэй.
5. У вершы некалькі разоў паўтараецца радок «Кахаю... кахаю... кахаю... кахаю...». Што нагадвае вам гучанне гэтага паўтору?
Паўтор радка "Кахаю... кахаю... кахаю... кахаю..." нагадвае гучанне шэптання, што адгукуецца ў гаі.
6. Узнавіце радкі — прызнанне ў любові да роднага краю (трэнажор па вершы Дануты Бічэль «Роднае слова»).