Білет 24. Гісторыя Беларусі

1. Культура Беларусі ў другой палове ХІХ – пачатку ХХ ст. Умовы фарміравання беларускай нацыі і асаблівасці яе станаўлення

1. Адукацыя. Школьная рэформа, навучанне станавіл. усесаслоўным, прыняцце ўказа аб кухарчыных дзецях. Тэорыя заходнерусізму М.Каяловіча (беларусы разгляд. як састаўн.частка рускага этнасу). Пачатковая адукацыя (народн.вучылішчы, царкоўнапрых.школы, гарадск.  вучылішчы), сярэдняя адукацыя (гімназіі: класічныя і рэальныя), закрыццё Гора-Горацкага земляробч. інстытута, вышэйш.адукацыю атрым. толькі ў Расіі. Але кольк.пісьменных людз.у Бел. застав. нізкай.

2. Беларусазнаўства. Карскі ствар. трохтомнік “Беларусы”, Доўнар-Запольскі абгрунт.палажэнне аб існав.самабытн.бел.народа, Наркевіч-Ёдка ствар. радыёпрыёмнік і інш.

3. Літаратура. Ф.Багушэвіч “Дудка беларуская”, “Смык беларускі”, Янка Купала “Паўлінка”, “Раскіданае гняздо”, Якуб Колас “Новая зямля”,М. Багдановіч “Пагоня”, Цётка “Першае чытанне для дзетак беларусаў”.

4. Тэатр і мастацтва. І.Буйніцкі стваральн. белар. тэатра. Альхімовіч “Пахаванне Гедыміна”, Н.Орда ствар. замалёўкі помнікаў белар. дойлідства, Ю.Пэн, М.Шагал. 

5. Архітэктура. Будаўніцтва цэркваў-“мураўёвак”. Будаўніцтва касцёла Святых Сымона і Алены (рысы раманскай і гатычнай архітэктуры).

6. Фарміраванне бел.нацыі, фармірав. нацыян. самасвядомасці, саманазвы народа, афармленне беларускай нацыянальнай ідэі.

2. Алімпійскія дасягненні спартсменаў Рэспублікі Беларусь

1. Выхад бел.спартсменаў на алімпійскую арэну: Беларусь удзельн. у алімп. гульнях у складзе Савецкака Саюза з 1956г. 4-разовыя пераможцамі з’яўляліся фехтавальшчыкі В. Сідзяк і А.Бялоў; 3-разовы чэмпіён алімп.гульняў па вольнай барацьбе А. Мядзведзь; В. Корбут – 2-разовая чэмпіёнка алімп.гульняў па гімнастыцы, лепшая спартсменка свету 1972 г.

2. Спарт. дасягненні алімпійцаў РБ:Беларусь з 1996 г. удзельнічае ў алімп.гульнях як самастойная краіна; К.Хадатовіч – 3-разовая пераможца алімп.гульняў па акадэмічнаму веславанню, байдарка-адзіночка; В Шчэрба – 6-разовы чэмпіён Алімпіяды 1992 г па спартыўнай гімнастыцы; Я. Карольчык – чэмпіёнка алімп.гульняў по штурханні ядра; Ю. Несцярэнка – чэмпіёнка алімп. гульняў па легкай атлетыцы; С. Мартыноў – залаты прызёр алімп.гульняў ў Лондане па стральбе; В.Азаранка і М.Мірны – пераможцы алімп.гульняў па тэнісу; А.Герасіменя – прызер алімп.гульняў у плаванні; А. Грышын і А.Кушнір – пераможцы алімп.гульняў па фрыстайлу, А.Цупер – пераможца зімовых алімп.гульняў па лыжнай акрабатыцы; Д.Домрачава – 3-разовая чэмпіёнка алімп.гульняў у Сочы ў асабістых лыжных гонках,званне “Герой Беларусі”;У.Ганчароў – чемпіён алімп.гульняў у Рыа-дэ-Жанейра у скачках на батуце.

3. Тлумачэнне прычынна-выніковых сувязей паміж гістарычнымі фактамі

Раскрыццё прычынна-выніковай сувязі паміж спыненнем існавання СССР і пачаткам інтэграцыйнага працэсу паміж Рэспублікай Беларусь і краінамі Садружнасці Незалежных Дзяржаў

З распадам былога СССР адбыўся разрыў адзінай эканамічнай прасторы, разбурыліся гаспадарчыя сувязі паміж былымі савецкімі рэспублікамі, якія існавалі ў межах народнагаспадарчага комплексу. У працэсе пошуку шляхоў пераадолення крызісных з’яў і аднаўлення
былых эканамічных сувязей на новай рыначнай прасторы Рэспубліка Беларусь асаблівую ўвагу надае аднаўленню на раўнапраўнай і ўзаемавыгаднай аснове сувязей з дзяржавамі СНД, якія раней уваходзілі ў склад СССР, найперш з Расіяй.

Присоединяйтесь к Telegram-группе @superresheba_11, делитесь своими решениями и пользуйтесь материалами, которые присылают другие участники группы!