64

1. Ад чыйго імя вядзецца аповед у творы?

Аповед вядзецца ад імя Стася.

2. Прасачыце, як мяняліся адносіны Стасіка да Міці. Як апісвае ён сваю першую сустрэчу з Міцем Бокуцем і свае адчуванні? Знайдзіце і прачытайце адпаведныя радкі.

Спачатку Стась ставіцца да Міця з цікаўнасцю і здзіўленнем, потым пачынае зайздросціць яму за яго адукаванасць і талент, але калі даведваецца пра яго хваробу, яго адносіны становяцца спагадлівымі і сардэчнымі. Стась апісвае сваю першую сустрэчу з Міцем як сустрэчу з незвычайным і цікавым хлопчыкам, які вылучаўся сярод астатніх.

3. Чым адрозніваўся Міця ад вясковых хлопчыкаў? Што ў яго знешнасці і паводзінах здзіўляла аднагодкаў і вяскоўцаў? Як яны ставіліся да навічка?

Міця адрозніваўся ад вясковых хлопчыкаў сваім гарадскім адзеннем, партфелем, акулярамі і знешнім выглядам. Ён быў вельмі белы і сур’ёзны, гэта здзіўляла аднагодкаў і вяскоўцаў. Яны ставіліся да яго з цікаўнасцю і павагай, але і з нейкай дыстанцыяй.

4. Як успрыняў Стась навіну пра невылечную хваробу Міці? Пракаменціруйце яго развагі: ...дзіцячым сэрцам усвядоміў: не буду злы, няшчыры ці помслівы да Міці. Нейкая незразумелая мне самому пяшчота да хворага навічка агарнула маю душу, здаецца, напоўніла яе нечым новым, больш змястоўным. Як гэта прызнанне характарызуе Стася?

Стась успрыняў навіну пра хваробу Міці з болем і спагадай. Ён усвядоміў, што не хоча быць злым ці няшчырым да Міця і адчуваў пяшчоту да яго. Гэтае прызнанне характарызуе Стася як сардэчнага і спагадлівага чалавека.

5. Што зблізіла хлопчыкаў? Чым яны любілі займацца? Пра што марылі?

Хлопчыкаў зблізілі агульныя інтарэсы, такія як чытанне кніг, складанне вершаў, абмеркаванне літаратурных герояў і мары пра прыгоды і падарожжы.

6. Які след у поглядах Стасіка на жыццё і людзей пакінула сяброўства з Міцем?

Сяброўства з Міцем пакінула ў поглядах Стасіка разуменне важнасці сапраўдных чалавечых каштоўнасцей, такіх як дабрыня, шчырасць і сардэчнасць.

7. Растлумачце сэнс назвы апавядання. Прыдумайце сваю назву твору. Паразважайце, ці можна назваць апавяданне «Урокі». Чаму?

Назва апавядання «Страта» адлюстроўвае асноўную тэму твору – страту блізкага чалавека і поўнае прыняцце гэтай страты. Магчымая назва твора можа быць «Памяць аб Міці». Апавяданне можна назваць «Урокі», бо гэта гісторыя пра жыццёвыя ўрокі, якія атрымаў Стась ад сяброўства з Міцем.

8. Твор складаецца з шасці частак. Дайце назву кожнай з іх.

1) Новы сусед;

2) Першыя водгукі;

3) Сяброўства;

4) Хвароба;

5) Апошнія дні;

6) Памяць.

9. Складзіце вусную замалёўку «Мой найлепшы сябар». Апішыце яго знешні выгляд, узрост, характар, захапленні, заняткі.

Мой найлепшы сябар Андрэй, яму 16 гадоў. Ён спартыўны, з русымі валасамі і галубымі вачыма, вельмі энергічны і аптымістычны. Андрэй любіць футбол і грае на гітары. Ён таксама старанны вучань. З Андрэем заўсёды весяла і цікава.

Присоединяйтесь к Telegram-группе @superresheba_5, делитесь своими решениями и пользуйтесь материалами, которые присылают другие участники группы!