66

1. Якімі эмоцыямі і пачуццямі пранізаны верш?

Верш пранізаны эмоцыямі і пачуццямі любові, паяднаннем гордасці і прыязнення да роднай мовы.

2. Вызначце тэму верша. Звярніце ўвагу на тое, як па-асабліваму, з дапамогай двух асноўных мастацкіх сродкаў — параўнання, метафары — раскрываецца яна ў творы. Назавіце іх.

Тэма верша – любоў да роднай мовы і роднага краю. Асноўныя мастацкія сродкі, якімі раскрываецца гэтая тэма, – параўнанне і метафара.

3. Знайдзіце ў вершы радкі, у якіх характарызуецца роднае слова. Праз якія эпітэты аўтар паказаў свае адносіны да матчынай мовы? Зачытайце іх з адпаведнай інтанацыяй (спакойна-апавядальнай, усхваляванай, замілаванай, урачыстай ці якой іншай).

Радкі, у якіх характарызуецца роднае слова:

маё, беларускае, роднае, кроўнае...
такое сваё і такое чароўнае.
Такое ласкавае, цёплае, чыстае,

Аўтар паказвае свае адносіны да матчынай мовы з дапамогай урачыстай і ўсхваляванай інтанацыі.

4. Як уплывае на гучанне верша рыфма? Звярніце ўвагу на паўтарэнне галосных гукаў [о], [а] ў словах, якія рыфмуюцца. Вызначце вершаваны памер.

Рыфма ўплывае на гучанне верша, робячы яго болей меладычным і ўпорядкаваным. Паўтарэнне галосных гукаў [о], [а] у словах, якія рыфмуюцца, стварае паэтычную гармонію і адзінства ў вершы. Вершаваны памер – харэй.

5. У вершы некалькі разоў паўтараецца радок «Кахаю... кахаю... кахаю... кахаю...». Што нагадвае вам гучанне гэтага паўтору?

Паўтор радка "Кахаю... кахаю... кахаю... кахаю..." нагадвае гучанне шэптання, што адгукуецца ў гаі.

6. Узнавіце радкі — прызнанне ў любові да роднага краю (трэнажор па вершы Дануты Бічэль «Роднае слова»).

Присоединяйтесь к Telegram-группе @superresheba_7, делитесь своими решениями и пользуйтесь материалами, которые присылают другие участники группы!