Білет 16. Гісторыя Беларусі
1. Культура Беларусі ў другой палове ХVІІ – ХVІІІ ст.
1. Развіццё адукацыі і навукі: паланізацыя, абвяшчэнне польскай і лацінскай мовы дзярж. мовамі РП, цэнтр адукацыі і навукі – Віленская езуіцкая акадэмія (універсітэт), ствар. Адукацыйнай камісіі, дзейнасць вучоных (К. Семяновіч “Вялікае мастацтва артылерыі”, К. Лышчынскі “Аб неіснаванні бога”, Г. Каніскі – правасл. царкоўны і грамадскі дзеяч, М. Пачобут-Адляніцкі – вучоны прыродазнавец і астраном).
2. Развіццё літаратуры і кнігадрукав: Сімяон Полацкі “Буквар языка славенска”, Ілья Капіевіч (друкар, выдаў першы ў Расіі каляндар, карту зорнага неба).
3. Архітэктура: замак у Гальшанах, палац Радзівілаў у Нясвіжы, Новы замак у Гродна, з’яўл. віленскага барока (Сафійскі сабор у Полацку), пазней класіцызм (палацава-паркавы ансамбль у Ружанах).
4. Жывапіс: пераважалі прадстаўн. Віленскай маст. школы, Смуглевіч, пісаў карціны на гіст. тэматыку.
5. Тэат: прыгонны тэатр Міхала Казіміра Агінскага ў Слоніме, Міхал Клеафас Агінскі, прыватнаўласніцкія тэатры Францішкі Уршулі Радзівіл.
2. БССР у другой палове 1960-х – першай палове 1980-х гг.: грамадска-палітычнае і сацыяльна-эканамічнае становішча
1. Грам-паліт. стан.: усеўладдзе Кампартыі, першы сакратар ЦК КПБ Машэраў (арганізатар падпольн. і партыз. руху).
2. Прамысловае развіццё: рост вытворч. тых галін, тякія былі звязаны з НТР, пераход на гасразлік Міністэрства аўтамаб. транспарту, увядзенне ў строй больш за 90 нов. буйн. прадпрыем., павеліч. кольк. гарад. насельн., будаўн. новых гарадоў, была здадзена ў эксплуат. першая лінія Мінскага метрапалітэна, адбыл. электрыфікацыя асноўн. чыгун. лініі Брэст-Масква, арыентацыя эканомікі на экстэнсіўны шлях развіцця (перавага колькасці над якасцю).
3. Сельская гаспадарка: спецыяліз. на развіцці мясной і малочн. жывёлагад., вытворч. бульбы, ільну-даўгунцу, цукровых буракоў, працягвал. меліярацыя, пагарш. сітуацыі па ахове наваколля, хімізацыя с/г, немэтазгоднае выкарыстанне сродкаў, якія дзярж. накіроўв. на патрэбы с/г, розніца паміж высок. закупачн. цаной на мяса, малако, збожжа і нізкі кошт пры продажы вяла да страт з боку дзяржавы.
3. Характарыстыка сацыяльна-эканамічнага (знешнепалітычнага) становішча Беларусі з апорай на гістарычную карту
Характарыстыка сацыяльна-эканамічнага развіцця Беларусі з апорай на карту «Развіццё сеткі чыгунак у Беларусі ў другой палове ХІХ — пачатку ХХ ст.»
Першая чыгунка, якая ўяўляла сабой 30-кіламетровы ўчастак Пецярбургска-Варшаўскай магістралі ад мястэчка Парэчча да Гродна, была пушчана ў снежні 1862 г. У 1860-я гг. былі пабудаваны РыгаАрлоўская, у 1870-я гг. — Маскоўска-Брэсцкая і Лібава-Роменская (яе будынак вакзала быў узведзены ў Мінску), у 1880-я гг. — Палескія і ў 1902 г. — Пецярбургска-Адэская чыгунка. Іх даўжыня праз Беларусь склала 3000 км. Чыгуначная сетка на тэрыторыі Беларусі была адной з самых густых у Расійскай імперыі. Чыгуначнае будаўніцтва садзейнічала росту гарадоў, умацаванню гаспадарчых сувязей паміж рознымі абласцямі Беларусі і ператварэнню іх у састаўную частку агульнарасійскага і еўрапейскага рынкаў.